dilluns, 30 de desembre del 2013

Comunicació audiovisual i la conferència de Guillermo Orozco

Que té a veure la televisió amb l'educació dels infants? Doncs realment té molta importància, ja que els mitjans audiovisuals estan molt enganxats a nosaltres des de fa molts anys. I ha influenciat molt a la nostra manera de veure les coses. Per molts nens, la televisió a part de ser un entreteniment és una manera d'aprendre, si no, mirem per exemple la serie de "Les tres bessones", molts de nosaltres i dels nens que han vingut darrere nostra, hem pogut gaudir i aprendre al mateix temps. Molta de la comunicació audiovisual és un llenguatge no verbal.

A primera hora de la classe de COED, vam agafar apunts de la conferència que va fer a un professor i investigador del Departament D'estudis de Comunicació Social de la Universitad de Guadalajara (Mèxic), el professor Guillermo Orozco. Vam resumir amb 8 punts els continguts del vídeo:

  • No pel fet de ser audiència tenim totes les competències necessàries per saber interpretar alguns elements. 
  • Educar amb els "making off" (és un vídeo documental que mostra la producció d'una pel·lícula, programa, anunci, etc.).
  • Hi ha dos actors: la família i l'escola. I també ho poden ser els mitjans de comunicació. 
  • El pitjor és deixar als nens veient la televisió, veient pel·lícules que no són reals. Perquè després es pensen que allò es pot fer realitat. 
  • Ens creiem tot allò que volem creure. El millor per veure l'altra cara és veure el "making off". 
  • Els mitjans de comunicació tenen una responsabilitat. I nosaltres hem d'estar al dia. 
  • Amb el llenguatge audiovisual es juga amb la velocitat, la llum, la música, etc.

REFLEXIÓ: 

La meva opinió sobre els mitjans audiovisuals, és que hem d'anar amb molt de compte perquè ens fan creure coses que no són, i sempre caiem, sobretot els nens petits si no tenen al costat, un adult que els pugui guiar. La televisió és una via de comunicació amb el món exterior i una via d'aprenentatge pels infants. Gràcies els mitjans audiovisuals podem estar en contacte amb altres països i aprendre de les altres cultures, però a vegades la televisió enganya i et fa veure coses que no són… Nosaltres com a mestres hem de ser conscients de les manipulacions, com els anuncis enganyen amb les dimensions de les coses. Ara com ampliació afegiré alguns anuncis que ens van passar i altres que crec que són interessants de veure.

AMPLIACIÓ: 

La meva companya, la Roser i jo, estem d'acord que ell primer anunci que us presentem, és veure com juguen amb la velocitat, la llum, la música… Extreta del youtube:




Si us heu fitxat, la velocitat va canviant, depenent si et volen ensenyar coses detalladament o no i la música té una melodia que s'enganxa fàcilment.

Un altre anunci que us vull presentar, és de joguines. En l'anunci són d'una mida gran i després quan les tens a la mà són més petites del que semblen. Com us he dit abans, la televisió enganya. L'anunci és de la Barbie, un clar exemple de com juguen amb la mida i com busquen nens amb mans petites per fer veure que la joguina és més gran del que sembla, i les barbies no han canviat mai:



Per última us voldria deixar aquest anunci, que no només anuncia el producte perquè el compris, sinó que et fa veure que el món hi ha gent que necessita ser feliç… Us vull deixar, amb l'anunci de coca cola d'aquest gener. Espero que us agradi i que us faci reflexionar:


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada