A primera hora de la classe de COED, vam agafar apunts de la conferència que va fer a un professor i investigador del Departament D'estudis de Comunicació Social de la Universitad de Guadalajara (Mèxic), el professor Guillermo Orozco. Vam resumir amb 8 punts els continguts del vídeo:
- No pel fet de ser audiència tenim totes les competències necessàries per saber interpretar alguns elements.
- Educar amb els "making off" (és un vídeo documental que mostra la producció d'una pel·lícula, programa, anunci, etc.).
- Hi ha dos actors: la família i l'escola. I també ho poden ser els mitjans de comunicació.
- El pitjor és deixar als nens veient la televisió, veient pel·lícules que no són reals. Perquè després es pensen que allò es pot fer realitat.
- Ens creiem tot allò que volem creure. El millor per veure l'altra cara és veure el "making off".
- Els mitjans de comunicació tenen una responsabilitat. I nosaltres hem d'estar al dia.
- Amb el llenguatge audiovisual es juga amb la velocitat, la llum, la música, etc.
REFLEXIÓ:
AMPLIACIÓ:
La meva companya, la Roser i jo, estem d'acord que ell primer anunci que us presentem, és veure com juguen amb la velocitat, la llum, la música… Extreta del youtube:
Si us heu fitxat, la velocitat va canviant, depenent si et volen ensenyar coses detalladament o no i la música té una melodia que s'enganxa fàcilment.
Un altre anunci que us vull presentar, és de joguines. En l'anunci són d'una mida gran i després quan les tens a la mà són més petites del que semblen. Com us he dit abans, la televisió enganya. L'anunci és de la Barbie, un clar exemple de com juguen amb la mida i com busquen nens amb mans petites per fer veure que la joguina és més gran del que sembla, i les barbies no han canviat mai:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada